Τιμή εκκίνησης 7,7 εκατομμύρια ευρώ, η τιμή είναι συζητήσιμη!!!
Τρία αεροσκάφη διαθέτει η Ελλάδα για τις ανάγκες μετακίνησης του Προέδρου της Δημοκρατίας και της κυβέρνησης. Το “υπερατλαντικό” Gulfstream και τα δύο Embraer το “μεγάλο” των 32 θέσεων και το μικρό των 16.
Τα αεροσκάφη βρίσκονται στην αεροπορική βάση της ΠΑ , υπό την ευθύνη συντήρησης της ΠΑ, πληρώματα της οποίας τα πετάνε.
Η αναληψη της ευθύνης των πτήσεων VIP πέρασε στην Πολεμική Αεροπορία ,μετά από την τραγωδία με το λήαρ τζετ Falcon ,στην πτήση προς το Βουκουρέστι στο οποίο είχε σκοτωθεί ο Γιάννος Κρανιδιώτης και άλλοι τρεις επιβάτες,μεταξύ των οποίων και ο γιος του.
Η χρήση τους από υπουργούς της κυβέρνησης Παπανδρέου είχε προκαλέσει έντονη κριτική . Τελικά μετά από ανακοινώσεις,συζητήσεις και σκέψεις τον Δεκέμβριο του 2012 ξεκίνησε η διαδικασία για την πώληση του “μικρού” Embraer των 16 θέσεων. Μετά από περίπου εννέα μήνες τον Αύγουστο του 2013 υπήρξε “επικαιροποίηση” των όρων πώλησης του αεροσκάφους . Τιμή εκκίνησης ορίστηκαν τα 7.7 εκατομμύρια δολάρια. Σ΄ αυτή τη τιμή περιλαμβάνονταν και το “πακέτο ανταλλακτικών” που υπήρχε στις αποθήκες της ΠΑ για την συντήρηση του vip αεροσκάφους.
Από τον Νοέμβριο του 2013 υποτίθεται ότι το αεροσκάφος θα μπορούσε να έχει βγει προς πώληση από την ΠΑ. Μέχρι σήμερα η διαδικασία για την πώληση δεν έχει προχωρήσει. Τώρα η νέα κυβέρνηση Τσίπρα ανακοίνωσε ότι είναι αποφασισμένη να προχωρήσει στην πώλησή του.
Ωστόσο είναι γεγονός ότι και αυτό, όπως και τα άλλα δύο αεροσκάφη έχουν ταυτιστεί με τις vip κυβερνητικές πτήσεις “άλλων εποχών”. Όχι πολύ μακρινών, αφού και οι κυβερνήσεις των μνημονίων δεν έπαψαν να πετούν…vip!
Πρωθυπουργοί και υπουργοί της περιόδου της κρίσης δεν είχαν ακούσει ότι υπάρχουν και πτήσεις της γραμμής. Γιατί τα vip αεροσκάφη υποτίθεται ότι τα έχουμε για έκτακτες περιστάσεις και ειδικά για προορισμούς στους οποίους κάποιος υπουργός πρέπει να πάει γρήγορα και δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί από πτήση της γραμμής. Ωστόσο φαίνεται ότι αυτός ο κανόνας δεν τηρήθηκε τουλάχιστον μέχρι το 2013.
Αρκεί να αναφέρουμε ότι το 2013 οι ώρες πτήσεις των vip αεροσκαφών ήταν τριπλάσιες απ΄ ότι το 2012!!!
Το ένα αεροσκάφος Ebraer το μικρό των 16 θέσεων πέταξε το 2012, 44 ώρες για κυβερνητικές πτήσεις.
Το 2013 οι ώρες πτήσεις ήταν 105.
Το μεγαλύτερο Ebraer των 32 θέσεων το 2012 πέταξε 55 ώρες και το 2013 , 110 ώρες.
Το τρίτο αεροσκάφος το αμερικανικό Gulfstream το οποίο μπορεί να κάνει και υπερατλαντικές πτήσεις χωρίς ανεφοδιασμό το 2012 πέταξε 50 ώρες και το 2013 162.
Σύνολο 377 ώρες πτήσης σ΄ ένα χρόνο!
Μετά από το θόρυβο που προκλήθηκε από τις “τσιμπημένες” ώρες vip πτήσεων υπήρξε εξορθολογισμός αν και οι ώρες πτήσης των αεροσκαφών άρχισαν να είναι…απόρρητες και να μην ανακοινώνονται.
Το κόστος χρήσης των αεροσκαφών είναι κοντά στις 6.000 ευρώ ανά ώρα πτήσης.
Βέβαια οι ιστορίες που συνοδεύουν τις πτήσεις αυτών των αεροσκαφών είναι απίθανες και στις περισσότερες περιπτώσεις πολύ …ακριβές!
Για παράδειγμα τον Φεβρουάριο του 2012 προκηρύχθηκε διαγωνισμός για το …κέτερινγκ του ενός μόνο από τα τρία αεροσκάφη. Προϋπολογισμός διετίας για τα …σάντουϊτς; 440.000 ευρώ!!! Η δημοσιοποίηση του διαγωνισμού είχε προκαλέσει την οργή Αβραμόπουλου που τον ακύρωσε!
Το επόμενο επεισόδιο ήταν η χρήση του vip αεροσκάφους από τον Ευάγγελο Βενιζέλο τον Δεκαπενταύγουστο για να πάει από την Σκιάθο στις Βρυξέλλες και να επιστρέψει μ ΄ αυτό στο νησί που έκανε διακοπές.
Και βέβαια υπάρχουν και οι …θρύλοι που θέλουν αναπληρωτή υπουργό να …τάζει βόλτα με κυβερνητικό αεροσκάφος σε νεαρή και αιθέρια ύπαρξη!
onalert.gr
Τρία αεροσκάφη διαθέτει η Ελλάδα για τις ανάγκες μετακίνησης του Προέδρου της Δημοκρατίας και της κυβέρνησης. Το “υπερατλαντικό” Gulfstream και τα δύο Embraer το “μεγάλο” των 32 θέσεων και το μικρό των 16.
Τα αεροσκάφη βρίσκονται στην αεροπορική βάση της ΠΑ , υπό την ευθύνη συντήρησης της ΠΑ, πληρώματα της οποίας τα πετάνε.
Η αναληψη της ευθύνης των πτήσεων VIP πέρασε στην Πολεμική Αεροπορία ,μετά από την τραγωδία με το λήαρ τζετ Falcon ,στην πτήση προς το Βουκουρέστι στο οποίο είχε σκοτωθεί ο Γιάννος Κρανιδιώτης και άλλοι τρεις επιβάτες,μεταξύ των οποίων και ο γιος του.
Η χρήση τους από υπουργούς της κυβέρνησης Παπανδρέου είχε προκαλέσει έντονη κριτική . Τελικά μετά από ανακοινώσεις,συζητήσεις και σκέψεις τον Δεκέμβριο του 2012 ξεκίνησε η διαδικασία για την πώληση του “μικρού” Embraer των 16 θέσεων. Μετά από περίπου εννέα μήνες τον Αύγουστο του 2013 υπήρξε “επικαιροποίηση” των όρων πώλησης του αεροσκάφους . Τιμή εκκίνησης ορίστηκαν τα 7.7 εκατομμύρια δολάρια. Σ΄ αυτή τη τιμή περιλαμβάνονταν και το “πακέτο ανταλλακτικών” που υπήρχε στις αποθήκες της ΠΑ για την συντήρηση του vip αεροσκάφους.
Από τον Νοέμβριο του 2013 υποτίθεται ότι το αεροσκάφος θα μπορούσε να έχει βγει προς πώληση από την ΠΑ. Μέχρι σήμερα η διαδικασία για την πώληση δεν έχει προχωρήσει. Τώρα η νέα κυβέρνηση Τσίπρα ανακοίνωσε ότι είναι αποφασισμένη να προχωρήσει στην πώλησή του.
Ωστόσο είναι γεγονός ότι και αυτό, όπως και τα άλλα δύο αεροσκάφη έχουν ταυτιστεί με τις vip κυβερνητικές πτήσεις “άλλων εποχών”. Όχι πολύ μακρινών, αφού και οι κυβερνήσεις των μνημονίων δεν έπαψαν να πετούν…vip!
Πρωθυπουργοί και υπουργοί της περιόδου της κρίσης δεν είχαν ακούσει ότι υπάρχουν και πτήσεις της γραμμής. Γιατί τα vip αεροσκάφη υποτίθεται ότι τα έχουμε για έκτακτες περιστάσεις και ειδικά για προορισμούς στους οποίους κάποιος υπουργός πρέπει να πάει γρήγορα και δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί από πτήση της γραμμής. Ωστόσο φαίνεται ότι αυτός ο κανόνας δεν τηρήθηκε τουλάχιστον μέχρι το 2013.
Αρκεί να αναφέρουμε ότι το 2013 οι ώρες πτήσεις των vip αεροσκαφών ήταν τριπλάσιες απ΄ ότι το 2012!!!
Το ένα αεροσκάφος Ebraer το μικρό των 16 θέσεων πέταξε το 2012, 44 ώρες για κυβερνητικές πτήσεις.
Το 2013 οι ώρες πτήσεις ήταν 105.
Το μεγαλύτερο Ebraer των 32 θέσεων το 2012 πέταξε 55 ώρες και το 2013 , 110 ώρες.
Το τρίτο αεροσκάφος το αμερικανικό Gulfstream το οποίο μπορεί να κάνει και υπερατλαντικές πτήσεις χωρίς ανεφοδιασμό το 2012 πέταξε 50 ώρες και το 2013 162.
Σύνολο 377 ώρες πτήσης σ΄ ένα χρόνο!
Μετά από το θόρυβο που προκλήθηκε από τις “τσιμπημένες” ώρες vip πτήσεων υπήρξε εξορθολογισμός αν και οι ώρες πτήσης των αεροσκαφών άρχισαν να είναι…απόρρητες και να μην ανακοινώνονται.
Το κόστος χρήσης των αεροσκαφών είναι κοντά στις 6.000 ευρώ ανά ώρα πτήσης.
Βέβαια οι ιστορίες που συνοδεύουν τις πτήσεις αυτών των αεροσκαφών είναι απίθανες και στις περισσότερες περιπτώσεις πολύ …ακριβές!
Για παράδειγμα τον Φεβρουάριο του 2012 προκηρύχθηκε διαγωνισμός για το …κέτερινγκ του ενός μόνο από τα τρία αεροσκάφη. Προϋπολογισμός διετίας για τα …σάντουϊτς; 440.000 ευρώ!!! Η δημοσιοποίηση του διαγωνισμού είχε προκαλέσει την οργή Αβραμόπουλου που τον ακύρωσε!
Το επόμενο επεισόδιο ήταν η χρήση του vip αεροσκάφους από τον Ευάγγελο Βενιζέλο τον Δεκαπενταύγουστο για να πάει από την Σκιάθο στις Βρυξέλλες και να επιστρέψει μ ΄ αυτό στο νησί που έκανε διακοπές.
Και βέβαια υπάρχουν και οι …θρύλοι που θέλουν αναπληρωτή υπουργό να …τάζει βόλτα με κυβερνητικό αεροσκάφος σε νεαρή και αιθέρια ύπαρξη!
onalert.gr
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου